mandag den 10. marts 2014



Godaften piger <3 Har I set mine to indlæg i weekenden? Jeg har været på Fyn som børnepasser for GBF, hvor jeg har passet børn med gigt samt deres søskende på et hotel, imens deres forældre var på kurser og til foredrag. Det har været hårdt, men super sjovt og lærerigt!
I aften vil jeg vise jer mit smukke Mågestel. Tingene på billederne er kun en lille bid af det jeg har. Jeg har hele "sættet". Det betyder enormt meget for mig, da jeg har arvet det fra min morfar og mormor, og det var deres bryllupsgave. De blev gift i 1939, så det er efterhånden et par år gammelt. Det betyder meget for mig, at jeg har arvet det, og jeg er så glad for det. Jeg synes det er utrolig smukt og unikt, og jeg elsker at det er det med guldkant. Det ser meget delikat og fint ud med den lyseblå farve til de fine, små guldkanter.



Mågestellet er lavet af Bling og Grøndahl, som var en porcelænsfabrik i København, og blev lanceret første gang i 1895. Det blev i 1950'erne så populært at det blev kendt under navnet: "Danmarks nationalstel", da der var så mange danske familier med det smukke stel i deres hjem.
Jeg elsker at sætte det sammen med mit mere enkle "Sonja" stel, som også er lyseblåt, men mere enkelt og "hverdagsagtigt", det giver en god kontrast. Tror også det ville være super fint med moderne, hvidt service.


Jeg elsker hver et skår og hver en kop, og det betyder så meget for mig fordi det har været mine bedsteforældres. Jeg har tit lyst til at invitere gæster oftere, bare for at bruge det mere!
Har I også nogle smukke arvestykker der betyder alt for jer?
Hav en skøn aften <3


Ingen kommentarer:

Send en kommentar